TRANSLATE WEB PAGE   NÄTVERKSPORTALEN WWW.S-INFO.SE   BLOGGPORTALEN WWW.S-BLOGGAR.SE   FORUMPORTALEN WWW.S-FORUM.SE 

Enligt nyhetsflasharna ska det nu vara klart med Spykers köp av Saab. De fantastiska bilbyggarna i Trollhättan är värda all respekt och beundran för sin uthållighet och tro på en lösning efter alla turer, något som jag skrivit om tidigare (http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1670&blogg=35636). Låt oss ny hoppas att det också håller långsiktigt!

 

Rolf L.



2010-01-26, 18:24  Permalink
Andra bloggar om:  
Om vi leker med tanken att vi hade haft en rödgrön regering, hur mycket fattigare tror du att svenska staten hade varit idag till följd av agerandet i SAAB-affären? 2 miljarder? 4 miljarder?

Stor guldstjärna till Alliansen som höll sig kalla och lämnade över bilbyggandet till bilföretag.


Rolf Lindell: Om du bemödar dig att läsa vad jag skriver så är det en hyllning till alla de som mellan hopp och förtvivlan har stått ut och kämpat på i Trollhättan!
Varför jubla?
Vi vet ju inget av vad den nya ägaren tänkt.
Och så ordet "bilbyggare".
Det klarar vem som helst av.
Ingen högintellektuellt jobb precis.


Rolf Lindell: Kanske ser du frågetecknet i min rubrik? Men nu gäller det att hålla andan och hoppas att nya ägarna och den lojala personalen kan komma igen långsiktigt.
Men varför denna nedlåtande attityd mot bilbyggarna? Självklart är hela processen som bilarna är en del av otroligt kvalificerad. Dessutom har de som arbetar här en enorm tåga och lojalitet. Guld värt!
jag föreslår en extraskatt och extra höga sociala avgifter för saab så blir det massor med nya jobb där också..
Förutom de beundransvärda och av tåga fyllda bilarbetarna i Trollhättan finns det fler vinnare; svenska folket t ex som slapp bli av med miljarder fonderade pensionsmedel som Sahlin ville kasta i väg till GM i Detroit.

Stora vinnare är förstås också Maud Olofsson och regeringen som höll sig kalla och lät marknadskrafterna råda. Har man läst s-info senaste månaderna kan man inte undgå att undra om inte skribenterna egentligen ville att Saab skulle gå under, som man riktigt fick kasta sig denna förkastliga kvinna.





Rolf Lindell: Först och främst: Ny chans för bibyggarna i Trollhättan och, i ett större perspektiv, för svensk fordonsindustri.

Viktigast nu är att hålla alla tummar och tår för att det också ska lyckas långsiktigt.
Förnamn och efternamn är obligatoriskt. E-postadress och webbadress är valfritt.
Skriv sedan din kommentar och klicka på Spara kommentar.

FÖRNAMN

EFTERNAMN

E-POSTADRESS (valfritt, publiceras ej)

WEBBADRESS (valfritt)


KOMMENTAR PÅ INLÄGGET




Regler för kommentarer

I den här bloggen eftersträvar vi en öppen debatt och välkomnar kommentarer. Men vi vill att tonen där vi tilltalar varandra är artig och att det som lyfts fram hör till ämnet för det inlägg som kommenteras.

Kommentarer som bryter mot följande punkter tas bort:
  • ej undertecknade med förnamn och efternamn
  • kränker andra personer eller utmålar dem som brottsliga
  • är rasistiska, homofobiska, sexistiska eller diskriminerande
  • innebär brott mot tystnadsplikten
  • uppmanar till brott eller annat som bryter mot lagen
Observera även att kommentarer med länkar till webbsidor innehållande något av ovanstående, inte är tillåtet, såvida det inte är av stor vikt i sammanhanget.

Din kommentar kan även bli borttaget om:
  • du använder hundratals utropstecken eller nonsensord
  • vi misstänker att skribenten inte använder sitt eget namn
Ägaren till respektive hemsida har dock rätt att, utöver dessa regler, själv avgöra vilka kommentarer som skall finnas i bloggen. Upprepade brott mot dessa regler kan innebära att du spärras från att kommentera i bloggen på hemsidan.

När en kommentar görs loggas IP-adress samt tidpunkten när kommentaren gjordes, vilket gör det möjligt att ta reda på från vilken dator kommentaren härstammar ifrån. Alla kommentarer som bryter mot svensk lag rapporteras till polis och Internetleverantör, vilket kan medföra fängelse och/eller böter samt att Internetleverantören stänger ner Internetuppkopplingen för personen som gjort kommentaren.