Vår fasta telefon har sedan begynnelsen varit skrivit på Inger. Vi hade bestämt oss för att säga upp det abonnemanget då de fasta avgifter var alldeles för stora med hänsyn till vad vi ringde på den och passade samtidigt på att göra om hennes mobilabonnemang. Man kan tro att de höga fasta avgifterna har ma nför att ma nvil bli av med den fasta telefonin. Men säg då det för allt i världen Så gott allting väl och det kom en massa brev och självklart en faktura som skulle reglera vårt mellanhavande. I den fakturan fanns också med en engångsavgift på 435 kr som kallades uppsägningsavgift som är lika stor som den kvartalsavgift vi tidigare betalt Man får betala för att upphöra med något hos Telia men tros sådana avgifter går väl inte bolaget särskilt bra
2010-07-13, 15:36 Permalink
Andra bloggar om: Socialdemokraterna Lennart holmlund Telia Fast Telefoni
Hej Lennart!
Jag heter Marcus Haglund och jobbar på Telia Kundservice. Självklart vill vi behålla våra fasta telefonikunder. Anledningen till att vi höjde priset med 20 kr den 14 april 2009 var att vår nätleverantör Skanova höjde sina priser. Avgiften på 435 kronor motsvarar antagligen din uppsägningstid på tre månader, vilket du borde blivit uppmärksammad om när du sade upp ditt abonnemang. Vanligtvis lägger vi en stängning på abonnemanget tre månader framåt i tiden, om du har avslutat abonnemanget direkt erhåller du därför en avgift för uppsägning. Med vänlig hälsning Marcus Haglund, Telia Kundservice
Förnamn och efternamn är obligatoriskt. E-postadress och webbadress är valfritt.
Skriv sedan din kommentar och klicka på Spara kommentar. |