TRANSLATE WEB PAGE   NÄTVERKSPORTALEN WWW.S-INFO.SE   BLOGGPORTALEN WWW.S-BLOGGAR.SE   FORUMPORTALEN WWW.S-FORUM.SE 

Idagens VF säger Reinfeldt klart nej till Norrbotniabanan. Det är inte ovanligt att moderaterna säger nej till järnväg. De tror inte att det behövs några transporter norr om Täby och de var väl också emot Botniabanan.


Moderathövdingen Reinfeldt vill ha förslag från någon som är för banan så här får även du det Reinfeldt, precis som dina ministrar i regeringen fått; SLUTA finansiera stora projekt för landets nytta via årliga anslag över budget då hinner det aldrig bli ett bra transportsysten.

 

Järnvägar måste byggas färdigt i stråk så att även Stockholm får bort sina hårnålar. Låt Banverket låna pengarna i ett bolag som Botniabanan AB eller så kan du och dina gelikar i regeringen använda de vinster man gjorde på Vin och Sprit till att bygga järnväg för. Staten är de enda som tar investeringar på driften.

* Västerbotten är bra för Sverige och EU
Länsstyrelsen har inventerat råvarorna i Norr- och Västerbotten för att kartlägga hur försörjningen ser ut inom EU. Vi har malmen och skogen, det vet vi sedan tidigare. Nu ska vi inte i all hast plundra malmen och skogen för att kortsiktigt tillfredsställa EU. Nästan all järnmalm kommer från våra två län och 1/3 av guldet liksom andra metaller.


Skogen har gett landet välstånd men vi har fått tillbaka för lite. Det går också att få ut mer ut av skogen om man gödslar och förädlar trädslagen liksom att plantera. Däremot har inte landet Sverige gett oss de kommunikationer som vi förtjänar i form av vägar och järnvägar. Nu får man tillsammans se till att så blir fallet då våra tåg måste kunna gå igenom hela landet.

 

Så än en gång, SATSA pengarna som man fick för Vin och Sprit på Norrbotniabanan och en upprustning av befintliga nät så vi får ett fungerande system genom landet.

 

* Lite hängig igår på fullmäktige
Jag var inte i bästa form igår men jag var inte sämre än att jag blev ordentligt besviken på miljö- och vänsterpartiet då de kritiserar att vi går in med pengar för att få bättre luft. Det var de som i förhandlingar tvingade oss att ta bort väginvesteringarna som fanns i vägplanerna.



Förnamn och efternamn är obligatoriskt. E-postadress och webbadress är valfritt.
Skriv sedan din kommentar och klicka på Spara kommentar.

FÖRNAMN

EFTERNAMN

E-POSTADRESS (valfritt, publiceras ej)

WEBBADRESS (valfritt)


KOMMENTAR PÅ INLÄGGET




Regler för kommentarer

I den här bloggen eftersträvar vi en öppen debatt och välkomnar kommentarer. Men vi vill att tonen där vi tilltalar varandra är artig och att det som lyfts fram hör till ämnet för det inlägg som kommenteras.

Kommentarer som bryter mot följande punkter tas bort:
  • ej undertecknade med förnamn och efternamn
  • kränker andra personer eller utmålar dem som brottsliga
  • är rasistiska, homofobiska, sexistiska eller diskriminerande
  • innebär brott mot tystnadsplikten
  • uppmanar till brott eller annat som bryter mot lagen
Observera även att kommentarer med länkar till webbsidor innehållande något av ovanstående, inte är tillåtet, såvida det inte är av stor vikt i sammanhanget.

Din kommentar kan även bli borttaget om:
  • du använder hundratals utropstecken eller nonsensord
  • vi misstänker att skribenten inte använder sitt eget namn
Ägaren till respektive hemsida har dock rätt att, utöver dessa regler, själv avgöra vilka kommentarer som skall finnas i bloggen. Upprepade brott mot dessa regler kan innebära att du spärras från att kommentera i bloggen på hemsidan.

När en kommentar görs loggas IP-adress samt tidpunkten när kommentaren gjordes, vilket gör det möjligt att ta reda på från vilken dator kommentaren härstammar ifrån. Alla kommentarer som bryter mot svensk lag rapporteras till polis och Internetleverantör, vilket kan medföra fängelse och/eller böter samt att Internetleverantören stänger ner Internetuppkopplingen för personen som gjort kommentaren.